Doorgaan naar hoofdcontent

Review Collect an Go



Sinds Inaya geboren is, is mijn tijd wat beperkt. Boodschappen doen vraagt dus ook veel tijd ook al heb je een boodschappenlijstje gemaakt. Met kinderen is dat ook echt veel te veel gevraagd vind ik, zeker als ze moe zijn dan kan dit heel intensief zijn J. Gelukkig zijn de dag van vandaag al een hele hoop alternatieven om online je boodschappen te doen.

Wij kozen voor Collect and Go van de Colruyt. Je kunt dit de avond voordien tot 24u doorgeven. Ideaal om ‘s avonds als de kinderen in bed zitten rustig mijn weekmenu te plannen en de winkel af te lopen wat ik nodig heb. Zo kun je ook altijd in je kasten kijken wat je wel en niet meer in huis hebt en koop je geen onnodige en extra dingen. Ideaal voor het budget eigenlijk.

In het begin was ik zeer weerhoudend naar de groenten toe omdat ik toch wel graag de mooiste stukje kies uit de bakken. Tot nu toe heb ik nog maar 1x een slappe prei meegehad, maar anders kiezen ze altijd verse en mooie soorten uit. Ik ben naast die 1ne keer al iedere keer zeer tevreden geweest. Daarmee dat ik dat toch wel 1 a 2x in de maand doe. Tot nu toe doe ik het enkel met de Colruyt producten. Als we de Bioplanet producten wil, moet ik naar de Colruyt in Sint Andries gaan afhalen en dan kan ik evengoed naar de Bioplanet in Sint Pieters rijden.

Waarom doe ik het niet wekelijks?
Zoals jullie weten hebben we hier veel allergieën. De Colruyt is daar al heel erg goed op afgesteld, maar toch moet ik nog naar andere winkels om bepaalde voedingsmiddelen. Terwijl ik dan in die winkel ben koop ik mijn andere boodschappen dan daar.

Kostprijs?
De servicekosten zijn €5,50 iedere keer. Ik vind dit wel zeer hoog, maar heb het er wel voor over om rustig mijn boodschappen af te halen. Geregeld kun je wel gratis servicekosten hebben als je bepaalde dingen aankoopt (als je die net nodig hebt, want kopen om te kopen is ook niet goed hé) of soms gaan er wel gratis bonnen rond online.

Je krijgt ook geregeld kortingsbonnen mee van verschillende producten. Ook staaltjes krijg je af en toe. Ideaal om ongekende of nieuwe producten eens te testen. Zo leerde we Adez kennen. Als ik gewoon naar de winkel was gegaan zou me dit nooit zijn opgevallen.
Je hoort af en toe wel dat de prijzen duurder zijn dan in de winkel. Dat is mij nog niet opgevallen, maar ik ben daar ook niet zo een kei in om dat te controleren. Laat mij gewoon makkelijk doen J


Reacties

Populaire posts van deze blog

Werken, huishouden en 3 kindjes

Eigenlijk schrijf ik dit op een zeer slecht moment, want momenteel raak ik er totaal niet door m’n huishouden. Ik zit wat verzeild in slechte routine, zware vermoeidheid,…. Toen we besliste om nog voor een 3 de kindje te gaan hadden we totaal geen idee dat het ons zo zwaar  zou vallen. We zaten toch wat in een routine, en dachten dat de baby er wel ging in mee draaien. Dat was buiten Inaya gerekend. Ze heeft haar eigen ritme en iedereen moet dat maar wat gaan volgen. Inaya komt nog iedere 2u wakker voor voeding te krijgen. Djenna destijds sliep op die leeftijd al nachten van 11u. De zware vermoeidheid begint dus eigenlijk wel zijn tol te eisen. Ik merk ook wel dat ik mij minder goed kan focussen, kleine foutjes begin te maken (zowel thuis als op het werk) en mijn geduld is volledig op (en ik had vroeger een ijzeren geduld). Maar ik probeer het positief te bekijken, dit zal niet eeuwig duren. Er komt een moment dat ze zal doorslapen …. Onze grote puber heeft wat extra aan

Italiaanse crackers

Na drukke tijden eventjes terug wat tijd vrij gemaakt om een receptje online te zetten 😊... Wij eten geregeld crackers of tarwevrij brood 's middags. Nu ik wil genoeg variatie aanbieden aan de meisjes dat het niet iedere keer hetzelfde is. Nu in deze tijd van het jaar zeker. Wegens de Corona maatregelen zijn ze altijd met papa thuis en grijpen ze vlugger naar een boterham met beleg. Dus kroop ik achter mijn receptenboek en maakte een variant op de gezonde zadencrackers... Deze crackers kun je bij de lunch zo eten of bij een kommetje soep. Ook kun je ze gerust als snack meenemen.  Ingrediënten 100gr havermout (die je zelf maalt tot meel)  60gr pompoenpitten  100gr lijnzaad 60gr zonnebloempitten 30gr sesamzaadjes  1 chia ei 100ml water  1 el olijfolie 1 potje tomatenpuree   Handje vol Verse oregano en basilicum Gedroogde italiaanse kruiden Peper en zout Bereiding    Je voorvervarmt je iven op 175°C. Je maakt je chia ei (1 el chiazaad en 3 el water). Daarna weeg je alle i

Linzen

Een paar jaar geleden wist ik zelf niet dat dat bestond, wat het zelf precies was. Ik dacht eigenlijk toen dat da zo een ingrediënt was die ze in Aziatische landen gebruikte, maar die totaal niet lekker en niet ‘normaal’ was. Al een tijdje merk ik in verschillende kookboeken of recepten op het internet dat Linzen toch meer en meer worden gebruikt. Dus dacht ik bij mezelf: ‘dat moet ik ook eens proberen.’ Maar ik ging eerst even raad gaan vragen aan mijn schoonzus. Wat was de smaak en wat kun je hier mee doen? Ik ging ook opzoeken hoe gezond Linzen waren en wat dat ‘gezond’ dan wel betekende. Linzen zijn peulvruchten (Peulvrucht komt van een vlinderbloemige plant. Het is een vrucht die bestaat uit een vruchtblad met een peul erin.). Ze bevatten magnesium, ijzer, vitamine B, eiwitten, vezels en veel anti-oxidanten ( oxidatie is een chemisch proces onder invloed van zuurstof. Het lichaam gebruikt zuurstof om o.a. voedingstoffen te verbranden. Er wordt ook zuurstof gebruikt bij