Doorgaan naar hoofdcontent

Weekendje weg naar Landal Stroombroek


 Wij gaan toch zeker 1 keer per jaar een weekendje weg naar een Landal Greenpark of een centerparcs. Dit jaar kozen we voor Landal Stroombroek. Een klein rustig, niet groot park, ideaal om tot rust te komen en als gezin terug een eenheid te krijgen. Je kunt op dit park ook gebruik maken van een spa (mits betaling). Wij deden dit niet aangezien we er echt een gezinsvakantie van wilde maken.

Huisje:
Wij hadden een kinderaccomodatie gekozen omdat dit met Djenna en Inaya altijd wel praktischer is. Er ligt dan al wat speelgoed in het huisje, dus we moeten minder mee sleuren. Ook was het huis aangepast aan een baby (verzorgingskussen, kindvriendelijke stopcontacten, kinderbestek,kinderstoel,…). Toen we aankwamen was het eerste wat Mehdi en ik tegen elkaar zeiden was: “Het is het mooiste huisje dat we tot nu toe gekregen hebben.” Het was ook proper en gewoon praktische en mooi ingericht. We hadden wel uitgekeken dat we zeker een huisje met vaatwas en senseo koffiemachine hadden. Ik wilde zeker niet iedere dag staan afwassen. Het lag ook heel dicht bij het hoofdgebouw, waar het zwembad en de andere faciliteiten zijn. We hadden ook een klein leuk tuintje, waar de kids bij mooi weer kunnen spelen.

Zwembad:
Een leuk, middelmatig zwembad, met een klein glijbaantje. Het water is heerlijk warm en ideaal met 
 kleine kindjes. Naast de glijbaan is er niets te doen voor de kids, maar die amuseren zich wel met ons of met elkaar. Djenna leerde in het zwembad wat meer zelfstandigheid en durft al helemaal alleen (wel met bandjes) in het diepe water. Het water is niet dieper dan 1m40, perfect eigenlijk want zo kan ik ook eens rechtstaan in het zwembad. Wel jammer dat de stroomversnelling, de bubbels en de waterval niet werkten. Dat zou echt nog een meerwaarde geweest zijn voor ons. Wij gaan zeer graag gaan zwemmen, maar blijven nooit meer dan 2u in het zwembad. Het was ook een ideale timing, want er was ook nooit veel volk in het water. Voor Jari was het wat minder leuk aangezien er geen glijbanen waren, maar zo kon hij met zijn zus wat spelen en zagen we dat ze toch ook eens samen zonder ruzie bezig konden zijn. Jari leerde de 1ste dag Djenna ook fantastische dingen, zoals springen van de boord in het diepe. Er waren ligstoelen, tafeltjes, verzorgingskussens en een park. Dus eigenlijk zeer praktische om met kleinere kinderen naar toe te gaan. Ook vonden wij het fantastische dat je geen drinken en eten kon kopen bij het zwembad. Wij hebben kids die heel de tijd zouden zagen om iets te drinken of te eten, terwijl ze dit nu eigenlijk niet hebben gedaan.

Kidsanimatie:
Het vaste gezicht in het alle Landal parken is Bollo de beer. Djenna keek er alvast naar uit om hem 
terug te zien, al was het in het begin nog altijd met wat schrik. Het leuke aan de animatie is dat er altijd wel iets te doen is. Ook is er altijd een binnenspeeltuin en hier op dit park is het zeer praktisch, want op dezelfde locatie kunnen ze knutselen, zijn er de bolloshows en kun je als ouder gewoon zitten en iets drinken. We zagen wel dat de animatie nog wat moest zoeken en nog niet waren ingespeeld op elkaar, maar dat komt wel.

Speelplein:
Over heel het park zijn verschillende kleine speelpleintjes. Aan ons huisje is er zelf net een nieuwe heraangelegd. Je kunt eigenlijk een hele middag vullen door van het ene speelpleintje naar het andere te wandelen. Zo heb je heel het park ook gezien en zijn de kinderen ook geëntertaind.

Restaurant:
Aangezien wij toch redelijk wat allergieën hebben is het altijd wat zoeken of we eens een avondje op restaurant kunnen. We hebben op voorhand gevraagd aan hen of het mogelijk was om iets voor ons te kunnen maken. Ze waren er heel vriendelijk en zelf de kok kwam zeggen dat ik gewoon maar door moest geven wat we precies wilde en hij het ging aanpassen. Voor Djenna waren het aangepaste frietjes en frikandel. (Klein minpuntje is dat ze wel geen dessertje kon eten, want dat was ijs voor de kindjes. Gelukkig hadden we in het huisje een diepvries waar er een ijsje in lag). Ikzelf nam de ceasarsalade als voorgerecht en als hoofdgerecht vis van afslag (ben wel vergeten welke soort vis het was
J) met groentjes en aangepaste frietjes.  Ik was zeer tevreden dat ze iets aangepast voorzien hadden, maar de vraag bleef of ze het effectief ook hadden gedaan en of ik, Djenna en Inaya geen last zouden ondervinden… We zijn ondertussen paar dagen later en mijn darmen liggen nog altijd mooi in de plooi. Super bedankt aan het personeel en de chefkok van het restaurant. Nu weten we dat de volgende keer zonder stress kunnen terugkomen.


Wij waren zeer tevreden over het park, iedereen was er zeer vriendelijk en aangenaam.  Het is een park die we zeker zouden aanraden aan gezinnen met kinderen tot een jaar of 7. Ook ideaal dat het wat rustiger was omdat we dan zelf ook tot rust kunnen komen. Djenna, inaya en ik kunnen wat moeilijk tegen de drukte. Jari die 13 jaar is, vond het voor hem wat minder leuk, maar heeft hem wel geamuseerd samen met ons.
Wij hebben veel geluk gehad met de familiebingoavond. We wonnen de hoofdprijs en mogen een weekendje of midweek gratis terugkomen. We zullen dit in de zomer doen, want het park heeft buiten nog heel veel faciliteiten die we nu in de winter en met het slechte weer niet hebben kunnen doen.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Werken, huishouden en 3 kindjes

Eigenlijk schrijf ik dit op een zeer slecht moment, want momenteel raak ik er totaal niet door m’n huishouden. Ik zit wat verzeild in slechte routine, zware vermoeidheid,…. Toen we besliste om nog voor een 3 de kindje te gaan hadden we totaal geen idee dat het ons zo zwaar  zou vallen. We zaten toch wat in een routine, en dachten dat de baby er wel ging in mee draaien. Dat was buiten Inaya gerekend. Ze heeft haar eigen ritme en iedereen moet dat maar wat gaan volgen. Inaya komt nog iedere 2u wakker voor voeding te krijgen. Djenna destijds sliep op die leeftijd al nachten van 11u. De zware vermoeidheid begint dus eigenlijk wel zijn tol te eisen. Ik merk ook wel dat ik mij minder goed kan focussen, kleine foutjes begin te maken (zowel thuis als op het werk) en mijn geduld is volledig op (en ik had vroeger een ijzeren geduld). Maar ik probeer het positief te bekijken, dit zal niet eeuwig duren. Er komt een moment dat ze zal doorslapen …. Onze grote puber heeft wat extra aan

Italiaanse crackers

Na drukke tijden eventjes terug wat tijd vrij gemaakt om een receptje online te zetten 😊... Wij eten geregeld crackers of tarwevrij brood 's middags. Nu ik wil genoeg variatie aanbieden aan de meisjes dat het niet iedere keer hetzelfde is. Nu in deze tijd van het jaar zeker. Wegens de Corona maatregelen zijn ze altijd met papa thuis en grijpen ze vlugger naar een boterham met beleg. Dus kroop ik achter mijn receptenboek en maakte een variant op de gezonde zadencrackers... Deze crackers kun je bij de lunch zo eten of bij een kommetje soep. Ook kun je ze gerust als snack meenemen.  Ingrediënten 100gr havermout (die je zelf maalt tot meel)  60gr pompoenpitten  100gr lijnzaad 60gr zonnebloempitten 30gr sesamzaadjes  1 chia ei 100ml water  1 el olijfolie 1 potje tomatenpuree   Handje vol Verse oregano en basilicum Gedroogde italiaanse kruiden Peper en zout Bereiding    Je voorvervarmt je iven op 175°C. Je maakt je chia ei (1 el chiazaad en 3 el water). Daarna weeg je alle i

Linzen

Een paar jaar geleden wist ik zelf niet dat dat bestond, wat het zelf precies was. Ik dacht eigenlijk toen dat da zo een ingrediënt was die ze in Aziatische landen gebruikte, maar die totaal niet lekker en niet ‘normaal’ was. Al een tijdje merk ik in verschillende kookboeken of recepten op het internet dat Linzen toch meer en meer worden gebruikt. Dus dacht ik bij mezelf: ‘dat moet ik ook eens proberen.’ Maar ik ging eerst even raad gaan vragen aan mijn schoonzus. Wat was de smaak en wat kun je hier mee doen? Ik ging ook opzoeken hoe gezond Linzen waren en wat dat ‘gezond’ dan wel betekende. Linzen zijn peulvruchten (Peulvrucht komt van een vlinderbloemige plant. Het is een vrucht die bestaat uit een vruchtblad met een peul erin.). Ze bevatten magnesium, ijzer, vitamine B, eiwitten, vezels en veel anti-oxidanten ( oxidatie is een chemisch proces onder invloed van zuurstof. Het lichaam gebruikt zuurstof om o.a. voedingstoffen te verbranden. Er wordt ook zuurstof gebruikt bij