Doorgaan naar hoofdcontent

Unicorn Feestje









Toen ons meisje bijna jarig was dachten we na over een verjaardagsfeestje. Ze was al naar verschillende feestjes geweest en wilde natuurlijk zelf ook een feestje geven.
Het thema kwam vlug aan bod. Ze wilde eerst prinsessen omdat dit net een thema bij een vriendin haar feestje was. Wij vonden dit te gelijkaardig dus bedachten we samen het unicorn feestje.
Er kwamen veel voorbereidingen aan te pas. Ik wilde graag dat dit een op en top feestje was voor onze kleine meid. Bij een verjaardagsfeestje ga ik graag eens over de top.

Decoratie
Ik zocht op internet op verschillende websites bordjes, bekers, servetten, goodiebag, etc. De prijzen verschillen enorm van site tot site, en je hebt er echt in alle vormen en kleuren. Uiteindelijk ben ik gewoon naar de Ava gegaan en hebben we het daar gekocht. Daar heeft ze ook een prachtige unicorn helium ballon van mijn mama gekregen en een helium fotokader om foto’s te trekken.


10 kleuters plus ons jarig meisje. Ik heb mezelf wat overschat denk ik J. Nu ik ben er totaal voor gegaan, maar heb gezorgd dat onze middag volledig strak gepland was. Er was wel ruimte voor ‘vrij spel’. Achteraf gelukkig, want ze gaven mooi weer uit en uiteindelijk was het een regenachige dag, dus naar buiten gaan was niet echt mogelijk.

We zijn begonnen met de cadeautjes uit te pakken. Ik heb alle kinderen hun naam op een papiertje geschreven en in een ballon verstopt. Alle ballonnen aan een draadje gehangen. Zo mocht Djenna kiezen welke ballon we eerst doorprikte. Wiens naam  op het briefje stond dat eruit viel mocht zijn/haar cadeau aan Djenna geven. Zo waren we toch al 30 min bezig en iedereen was vol spanning aan het wachten tot het zijn/haar beurt was. Ook waren ze echt allemaal benieuwd naar alle cadeautjes die ze kreeg.


Daarna was beetje tijd voor vrij spel. Djenna wilde graag haar kamer tonen en de jongens die wilde dolgraag met de auto’s spelen. Een paar meisjes mee naar boven en andere meisjes kozen voor de Playmobil. Ondertussen maakt ik de donuts en cupcakes verder klaar. (Hoe graag ik ook plan, ik geraak er nooit en moet altijd nog iets tussendoor doen :p)
Dan hebben we gekozen voor een muzikaal pak om heel de middag te vullen op de muziek van Kapitein Winokio.

Opdrachtjes waren:

  • Staartje trekken
  • Maak een unicorn masker




  • Pin the unicorn




  • Zoek de snoepjes



  • Tijd om eventjes te eten



  • Zakdoekje leggen
  • Sla de piñata kapot



  • Kijk maar in de doos (einde van muzikaal pak)

De doos was gevuld met een potlood een springbal en een bellenblazer. Dit staken we allemaal in hun goodiebag met nog een hele hoop snoepjes die ze uit de piñata haalden.
Na het muzikaal pak was er nog ongeveer een halfuurtje over tegen dat de kindjes werden opgehaald. Ideaal om nog eventjes te spelen voor hen.

Het was echt een zeer fijne middag. Geen ruzie, en eigenlijk waren ze niet echt wild. Het zijn en blijven kleuters natuurlijk hé! Onze kleinste spruit Inaya heeft er ook niet zoveel last van gehad. Het laatste halfuurtje vond ze er wat ‘teveel’ aan. Maar alles verliep goed. Gelukkig was mijn mama er om te helpen en heeft onze grote zoon toch mooie foto’s gemaakt, die ik dan achteraf naar de ouders heb gestuurd. We hebben ook in die 3,5u 2x borstvoeding kunnen geven aan Inaya terwijl de kindjes bezig waren. Dus eigenlijk vind ik het achteraf zalig en perfect verlopen. Ik was wel moe, en blij dat ik eventjes in de zetel kon zitten. Gelukkig heeft manlief ‘s avonds eten gemaakt zodat ik alle extra tijd met Inaya kon doorbrengen. Want ze heeft veel in de sitter of in haar park gelegen die namiddag.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Werken, huishouden en 3 kindjes

Eigenlijk schrijf ik dit op een zeer slecht moment, want momenteel raak ik er totaal niet door m’n huishouden. Ik zit wat verzeild in slechte routine, zware vermoeidheid,…. Toen we besliste om nog voor een 3 de kindje te gaan hadden we totaal geen idee dat het ons zo zwaar  zou vallen. We zaten toch wat in een routine, en dachten dat de baby er wel ging in mee draaien. Dat was buiten Inaya gerekend. Ze heeft haar eigen ritme en iedereen moet dat maar wat gaan volgen. Inaya komt nog iedere 2u wakker voor voeding te krijgen. Djenna destijds sliep op die leeftijd al nachten van 11u. De zware vermoeidheid begint dus eigenlijk wel zijn tol te eisen. Ik merk ook wel dat ik mij minder goed kan focussen, kleine foutjes begin te maken (zowel thuis als op het werk) en mijn geduld is volledig op (en ik had vroeger een ijzeren geduld). Maar ik probeer het positief te bekijken, dit zal niet eeuwig duren. Er komt een moment dat ze zal doorslapen …. Onze grote puber heeft wat extra aan

Italiaanse crackers

Na drukke tijden eventjes terug wat tijd vrij gemaakt om een receptje online te zetten 😊... Wij eten geregeld crackers of tarwevrij brood 's middags. Nu ik wil genoeg variatie aanbieden aan de meisjes dat het niet iedere keer hetzelfde is. Nu in deze tijd van het jaar zeker. Wegens de Corona maatregelen zijn ze altijd met papa thuis en grijpen ze vlugger naar een boterham met beleg. Dus kroop ik achter mijn receptenboek en maakte een variant op de gezonde zadencrackers... Deze crackers kun je bij de lunch zo eten of bij een kommetje soep. Ook kun je ze gerust als snack meenemen.  Ingrediënten 100gr havermout (die je zelf maalt tot meel)  60gr pompoenpitten  100gr lijnzaad 60gr zonnebloempitten 30gr sesamzaadjes  1 chia ei 100ml water  1 el olijfolie 1 potje tomatenpuree   Handje vol Verse oregano en basilicum Gedroogde italiaanse kruiden Peper en zout Bereiding    Je voorvervarmt je iven op 175°C. Je maakt je chia ei (1 el chiazaad en 3 el water). Daarna weeg je alle i

Linzen

Een paar jaar geleden wist ik zelf niet dat dat bestond, wat het zelf precies was. Ik dacht eigenlijk toen dat da zo een ingrediënt was die ze in Aziatische landen gebruikte, maar die totaal niet lekker en niet ‘normaal’ was. Al een tijdje merk ik in verschillende kookboeken of recepten op het internet dat Linzen toch meer en meer worden gebruikt. Dus dacht ik bij mezelf: ‘dat moet ik ook eens proberen.’ Maar ik ging eerst even raad gaan vragen aan mijn schoonzus. Wat was de smaak en wat kun je hier mee doen? Ik ging ook opzoeken hoe gezond Linzen waren en wat dat ‘gezond’ dan wel betekende. Linzen zijn peulvruchten (Peulvrucht komt van een vlinderbloemige plant. Het is een vrucht die bestaat uit een vruchtblad met een peul erin.). Ze bevatten magnesium, ijzer, vitamine B, eiwitten, vezels en veel anti-oxidanten ( oxidatie is een chemisch proces onder invloed van zuurstof. Het lichaam gebruikt zuurstof om o.a. voedingstoffen te verbranden. Er wordt ook zuurstof gebruikt bij