Doorgaan naar hoofdcontent

Werken, huishouden en 3 kindjes



Eigenlijk schrijf ik dit op een zeer slecht moment, want momenteel raak ik er totaal niet door m’n huishouden. Ik zit wat verzeild in slechte routine, zware vermoeidheid,….

Toen we besliste om nog voor een 3de kindje te gaan hadden we totaal geen idee dat het ons zo zwaar zou vallen. We zaten toch wat in een routine, en dachten dat de baby er wel ging in mee draaien. Dat was buiten Inaya gerekend. Ze heeft haar eigen ritme en iedereen moet dat maar wat gaan volgen. Inaya komt nog iedere 2u wakker voor voeding te krijgen. Djenna destijds sliep op die leeftijd al nachten van 11u. De zware vermoeidheid begint dus eigenlijk wel zijn tol te eisen. Ik merk ook wel dat ik mij minder goed kan focussen, kleine foutjes begin te maken (zowel thuis als op het werk) en mijn geduld is volledig op (en ik had vroeger een ijzeren geduld). Maar ik probeer het positief te bekijken, dit zal niet eeuwig duren. Er komt een moment dat ze zal doorslapen ….

Onze grote puber heeft wat extra aandacht nodig door 1 op 1 begeleiding te geven bij zijn huiswerk. We merken de laatste tijd wat moeilijkheden dus moeten we hem nu ook intensiever gaan begeleiden. Ook heeft hij van die puberkuren dat zowel mama als papa er wel al eens een nachtje van wakker liggen.  Gelukkig is hij al wat groter en kan hij zijn mama en papa tijd krijgen als de 2 kleine meisjes in bed zitten. Al merk ik dat ik tegen dan ook echt wel moe ben. Gelukkig heeft papa dan wel wat tijd over om eens met hem naar de cinema te gaan of met hem op de PlayStation te spelen. Ik hoop binnenkort ook nog eens met hem een extra momentjes te hebben.

Djenna die heeft een goeie vaste structuur nodig en dat is natuurlijk zeer moeilijk met een baby die nog altijd geen structuur heeft en geen vaste eetmomenten. We proberen toch wel wat structuur te bieden voor haar. Djenna heeft ook echt nog wat meer mama en papa tijd nodig. Want ze geeft dit regelmatig aan dat Inaya veel aandacht nodig heeft en dat ze dit niet zo fijn vind. Ik probeer nu in de mate van het mogelijke samen met haar eens alleen naar de winkel te gaan of alleen in bad te kruipen. Maar soms vraagt ze dan wel echt dat Inaya ook mee gaat, want dan zijn de 3 meisjes alleen. Zo een leuke momenten wil ze echt delen met haar zus. Soms moeten we haar ook echt zeggen: ‘neen Djenna, nu is het echt jij en ik.’

Ik werk in een slagerij-traiteur zaak. Ik doe mijn job zeer graag en de uren zijn eigenlijk ook echt praktisch met kindjes (Ik ben op dinsdag en woensdag thuis). Ik werk dan natuurlijk wel iedere zaterdag en om de 2 weken de zondag. En dat is soms wel eens moeilijk. Het is een keuze die ik gemaakt heb 4jaar geleden, maar soms denk je eens oh ik wil die workshop volgen met mijn kindje. Dat lukt dan meestal niet omdat dit om zaterdagvoormiddag valt. Opvang moeten we natuurlijk nooit zoeken in het weekend omdat Mehdi altijd thuis is. Door de drukte in huis twijfelen we hard of ik niet van 4/5de naar een halftijdse job ga. We zien wel wat het de komende tijd geeft….

Ieder kindje heeft zijn eigen noden. Maar daarnaast hebben we natuurlijk nog ons huishouden. Als je hier binnen komt merk je dat ik daar niet door geraak. De gewassen wast ligt in een hoop klaar om te plooien en te strijken, het speelgoed van de meisjes ligt rond, … Ik doe mijn best, maar ik weet van mezelf dat ik er tot nu toe niet geraak. Ik probeer ernaast te kijken, maar soms geraak ik alleen al gefrustreerd van het zicht alleen. Ik kruip ‘s avonds alleen maar vroeger in mijn bed door de zware vermoeidheid. We maken hier wel iedere dag vers eten. Wat ook niet altijd simpel is met al onze allergieën (zie andere blog).




De tijd geeft raad… We zien wel hoe het verder gaat, maar momenteel is mijn roze wolk een grote zwarte geworden…

Reacties

Populaire posts van deze blog

Italiaanse crackers

Na drukke tijden eventjes terug wat tijd vrij gemaakt om een receptje online te zetten 😊... Wij eten geregeld crackers of tarwevrij brood 's middags. Nu ik wil genoeg variatie aanbieden aan de meisjes dat het niet iedere keer hetzelfde is. Nu in deze tijd van het jaar zeker. Wegens de Corona maatregelen zijn ze altijd met papa thuis en grijpen ze vlugger naar een boterham met beleg. Dus kroop ik achter mijn receptenboek en maakte een variant op de gezonde zadencrackers... Deze crackers kun je bij de lunch zo eten of bij een kommetje soep. Ook kun je ze gerust als snack meenemen.  Ingrediënten 100gr havermout (die je zelf maalt tot meel)  60gr pompoenpitten  100gr lijnzaad 60gr zonnebloempitten 30gr sesamzaadjes  1 chia ei 100ml water  1 el olijfolie 1 potje tomatenpuree   Handje vol Verse oregano en basilicum Gedroogde italiaanse kruiden Peper en zout Bereiding    Je voorvervarmt je iven op 175°C. Je maakt je chia ei (1 el chiazaad en 3 el water). Daarna weeg je alle i

Linzen

Een paar jaar geleden wist ik zelf niet dat dat bestond, wat het zelf precies was. Ik dacht eigenlijk toen dat da zo een ingrediënt was die ze in Aziatische landen gebruikte, maar die totaal niet lekker en niet ‘normaal’ was. Al een tijdje merk ik in verschillende kookboeken of recepten op het internet dat Linzen toch meer en meer worden gebruikt. Dus dacht ik bij mezelf: ‘dat moet ik ook eens proberen.’ Maar ik ging eerst even raad gaan vragen aan mijn schoonzus. Wat was de smaak en wat kun je hier mee doen? Ik ging ook opzoeken hoe gezond Linzen waren en wat dat ‘gezond’ dan wel betekende. Linzen zijn peulvruchten (Peulvrucht komt van een vlinderbloemige plant. Het is een vrucht die bestaat uit een vruchtblad met een peul erin.). Ze bevatten magnesium, ijzer, vitamine B, eiwitten, vezels en veel anti-oxidanten ( oxidatie is een chemisch proces onder invloed van zuurstof. Het lichaam gebruikt zuurstof om o.a. voedingstoffen te verbranden. Er wordt ook zuurstof gebruikt bij